Wirtualna rzeczywistość – czy jesteśmy na nią gotowi?

Wirtualna rzeczywistość gry w latach 80′ i 90′ były utożsamiane z najwyższym możliwym dla ludzkości poziomem rozwoju technologicznego. Efekt ten powodował wysyp filmów i książek z gatunku science fiction w których takie urządzenia były używane dzięki zastosowaniu efektów specjalnych.

Wirtualna rzeczywistość, która lada moment zapuka do naszych drzwi może być przełomowa, tylko czy społeczeństwo jest na nią przygotowane?

oculus riftW oczach przeciętnego widza wzbudzały one chęć faktycznego przeniesienia się w inny świat za pomocą skomplikowanych okularów. Tę niszę na rynku wyczuło kilku liczących się firm w branży gier video i rozpoczęli pracę nad tego typu urządzeniami. Aplikacje interaktywne połączone ze specjalnymi okularami i hełmami stały się rzeczywistością dostępną dla ludzi już w latach 90′. Urządzenia te wzbudzały na początku ogromne zainteresowanie. Mówiono, że technologia przyszłości jest dostępna już teraz. Efekt podsycano na efektownie przygotowywanych pokazach. Wszystko było pięknie do momentu aż urządzenia trafiły na rynek i pierwsze egzemplarze powędrowały do domów konsumentów. Na początek przerażały ceny, gdyż za większość dostępnych wtedy urządzeń przyszło zapłacić od kilku do nawet kilkunastu tysięcy dolarów. Dostępność również była ograniczona, bo nie były to urządzenia produkowane masowo. Mimo odstraszającej ceny kilku maniaków technologicznych zdecydowało się na zakup. Okazało się, że urządzenia nie działają tak pięknie jak to miało miejsce na pokazach. Były bardzo ciężkie i niewygodne, a do tego miały słabe osiągi przez co grafika była niezwykle brzydka, a do tego gry były niegrywalne, bo opóźnienia były bardzo odczuwalne przez nasz mózg co wiązało się z zawrotami głowy. Urządzenia szybko zniknęły z rynku i nie były dalej rozwijane.

Gracze zostali zatem z bezużytecznymi hełmami i przeważnie jedną lub dwiema grami dostępnymi na urządzenie. Wirtualna rzeczywistość po wielkiej klapie lat 90′ stała się przez długi czas tematem tabu w branży gier. Ma się to jednak zmienić za sprawą Oculus rift gry.

Szczegóły na stronie: https://lune.xyz